1- Ziyaret gerçekleşmeden önce, görüşme yapılacak yetkili ve firması hakkında mümkün olduğunca çok bilgi toplamak, muhtemel soruları tespit ederek cevaplar hazırlamak,
2- Görüşmelere randevu alarak gitmeye dikkat etmek,
3- Temizliğe dikkat etmek. (Saçlar, tırnaklar, sakal tıraşı gibi) Ayrıca göze batıcı, rahatsız edici tarzda renk ve biçimde giyim aksesuar ve makyajdan kaçınmak,
4- Her alıcı tipine uygun materyali görüşme esnasında hazır bulundurmak. Ürün bilgileri, firma bilgileri, referans listesi, ürün numuneleri vs.
5- Görüşme esnasında ‘ANA BAŞLIKLAR’ diyebileceğimiz ürün ve firma ile ilgili detay bilgilerin özeti niteliğinde, her konuda çarpıcı bir cümle hazırlayıp uygun şekilde muhtemel alıcıya bunları aktarmak. Ardından öncelikle hangi konu ile ilgilendiyse o konuyu derinleştirmek. Böylece konuya ilgisi olan yerden başlamak suretiyle ilgi çekmek.
6- Görüşme yapılan yetkilinin söylediklerini çok iyi dinlemek. Talep, ihtiyaç ve sıkıntılarını gerçekten anlamak. Çözümü için içten davranmak.
7- Dürüst olmak, asla yalan söylememek.
8- Görüşme sonrasında değerlendirme yaparak kendisindeki iyileri ve kötüleri not etmek.
9- Mümkün olduğunca detaylı bilgi alarak bunları görüşme detayları ile birlikte rapor haline getirmek, bunları Satış Destek Birimine aktarmak.
10- Müşteriyi takip etmek. Ziyaretleri aksatmamak.