RENKLER, ÜRÜNÜNÜZ ve SİZ
Kırmızı;sıcak, heyecan verici bir renktir, yüksek hareket ve güdüleme kabiliyeti vardır. Özellikler kırmızı, dürtüye yönelik alımlar için uygundur. Sarının tüketiciler üzerinde neşelendirici, sıcak bir etkisi bulunur. Sarı aynı zamanda, iyi bir dikkat çekicidir ve renkler içinde en fazla görünebilirlik özelliğine sahiptir.Yeşil; bereket, sağlık ve soğukluğu çağrıştırır. Sıkça, tütün gibi mentollü ürünlerin ambalajlarında kullanılır. Mavi; tüm renkler içinde en soğuk olanıdır ve en geniş görünüme sahiptir. Yiyeceklerle bağlantılı görünmemesine rağmen, dondurma gibi gıda görüntülerinde etkili olarak kullanılabilir. Açık Mavi;pembeyle beraber tatlı ve uyumlu bir renktir. Bütün reklerin içinde gıdayla en çok kullanılan renk turuncudur. Beyaz; temizlik duyguları yaratarak çeşitli ürünlerde kullanılmaktadır.
Tüketicilerin renk seçiminde rol oynayan başlıca faktörler; ırk, eğitim düzeyi, kişilik, yaş olarak sıralanabilir.
Irk, renk seçimini etkilemektedir. Örneğin, İskandinavlar mavi ve yeşili tercih ederken, Latinler kırmızıyı tercih etmektedirler. Güneş ışığının en çok bulunduğu yerlerde genellikle sıcak, canlı renkler popüler olmaktadır. Daha az gün ışığı gören soğuk yerlerde ise, daha yumuşak tonlar tercih edilmektedir.
Kişilik de renk seçimini etkileyebilir. Neşeli insanlar turuncuyu tercih ederken, atletik yapıdakilerr kırmızıyı, entellektüeller maviyi egoistler sarıyı seçmektedir.
Yaş durumu göz önünde bulundurulursa, bebekler parlak renkleri (kırmızı ve sarı), daha büyük yaştaki çocuklar ise, kırmızı ve maviyi tercih etmektedirler. Olgunluk dönemiyle birlikte mavi ve yeşile yönelim olmaktadır.
Marketing P.R (alıntı)