KALİTE YÖNETİMİ
Shubert'in Bitmemiş Senfonisi için bir bilet alan yönetim kurulu başkanı, son anda işi çıkınca biletini şirketin kalite yönetim müdürüne verir. Yönetim kurulu başkanı, ertesi sabah masasında şu notu bulur.
** Obuacılar uzun bir süre hiçbir şey yapmadan oturdular. Sayıları azaltılmalı ve işleri eylemsiz geçen süreyi azaltacak şekilde tüm orkestraya yayılmalı.
**Kemancıların 12'si de aynı notaları çalıyordu. Bu gereksiz çalışmayı engellemek için personelde ciddi bir azaltmaya gitmek gerekir. Eğer yüksek ses gerekliyse amplifikatör kullanılabilir.
** 1/16' lık notaların diyezlerinin ve bemollerinin çalınması için aşırı çaba harcanıyor. Bu gereksiz bir incelik gibi gözüküyor. Tüm bemol ve diyezler tam çalınabilir veya eğitimli müzisyenler başka yerde istihdam edilerek bu iş için stajyerler kullanılabilir.
** Yaylıların çaldığı pasajları, sonradan nefeslilerle tekrarlamanın hiçbir anlamı yok. Bu tür pasajların hepsi çıkartılır ve tekrarlar önlenirse, konserin süresi iki saatten 20 dakikaya iner.
SONUÇ : Eğer Shubert yukarıdaki konulara önem verseydi, senfonisini bitirebilirdi!!!.