Alıcının ödeme yapmayı reddetmesi veya malların kalitesine itiraz etmesi durumunda ihracatçılar alıcıyla anlaşmazlık içine düşmektedir. Alıcının ödeme yapmayı reddetmesi ihtimali halinde tedbir olarak Akreditif yöntemi kullanılabilir. Bu yönteme göre mallar yola çıktıktan ve bankaya gerekli belgeler verildikten sonra ödeme yapılır. Alıcının malların kalitesine itiraz etmesi durumuna hazırlık olarak ise ihracatçı malları yüklemeden önce bir kalite belgesi alınarak bu sorun ortadan kaldırabilir. Ayrıca ticari anlaşmazlıkları yargı yoluna giderek de çözebilirsiniz. Ancak böyle bir durumda sözleşmede hangi ülke hukukunun uygulanacağını belirten bir madde olmalıdır. Eğer sözleşmede hangi ülke hukukunun uygulanacağı belirtilmediyse, borcun ödeneceği yerin hukuku veya bu yerin tespit edilemediği durumlarda sözleşmenin en yakın iletişimde bulunduğu yerin hukuku uygulanır. Bunun dışında taraflar ortaya çıkacak anlaşmazlığı uluslararası tahkim yoluyla çözmeye karar verebilirler. Tahkim yönteminde taraflar, aralarında çıkan anlaşmazlıkları çözmek için kendi tercihleriyle belirledikleri bir veya birkaç kişiye danışırlar.
Kaynak: Kobi Finans