Uluslar arası pazarda satışı arttırma çalışmaları günümüzde işletmeler için giderek önem kazanmaktadır. İşletmenin pazara sunduğu ürün ve fiyat tüketiciye ne kadar uygun olursa olsun işletmenin başarısı için tanıtım çalışmalarını iyi yönlendirmesi gerekmektedir.
İnternet: İnternet, şirketlere potansiyel müşterilerle ilişki kurabilme, 7 gün 24 saat pazarlama ve doğrudan satış olanakları sunmaktadır. Bundan dolayı, uluslar arası pazarlamada etkin ve ekonomik bir tanıtım aracı olmuştur. İnternet yardımıyla şirketler faaliyetlerini kolayca tanıtabilir, ürün veya hizmetini geniş kitlelere duyurabilir ve yabancı pazarları kolayca araştırabilir. İnternet konusunda daha ayrıntılı bilgiye E-Ticaret bölümünden erişebilirsiniz.
Fuarlar ve Sergiler: Ürün sunumu, alıcının tepkisinin ölçülmesi, potansiyel müşterilerin tespiti, rekabetin izlenmesi ve yeni dağıtım kanallarının bulunması açısından fuarlar ve sergiler önemli bir tanıtım aracıdır. Katılmak istediğinizfuarın amacınıza uygun olduğuna karar verdikten sonra, fuarla ilgili ayrıntılı bilgi edinmelisiniz. İyi bir planlama yaparak fuarlarda başarılı olabilirsiniz. Öncelikle bir kişiyi fuar koordinatörü olarak belirlemelisiniz. Bu kişi fuar bütçesinin hazırlanması ve takibi, organizasyon prosedürlerinin yürütülmesi, stand rezervasyonunun yaptırılması, sergilenecek malların seçimi, stand dekorasyonu, nakliye, gerekli stand elemanlarının bulunması, ziyaretçi promosyonu, ziyaretçi kayıtlarının tutulması ve akışın değerlendirilmesi gibi fuarla ilgili tüm işlerden sorumlu olacaktır. İthalatçılar, toptancılar, konuyla ilgili kamu ve meslek kuruluşları ve ticaret odaları gibi hedef alacağınız kitleye davetiye göndererek, fuar standınızı ziyaret etmelerini sağlayın. Şirketinizi ve ürününüzü tanıtacak katalog, broşür gibi çeşitli tanıtım materyalleri hazırlayın. Reklam bütçeniz varsa katıldığınız fuarı duyurun. Dilerseniz 6 – 8 hafta önceden basın bülteni hazırla**** basına dağıtabilirsiniz. Standınızı ziyaret eden müşterilere fuar sonrasında bir teşekkür mektubu gönderin ve daha yakın ilişki kurduğunuz müşterileri telefonla arayın.
Yurt dışında düzenlenen fuar ve sergilere katılım İhracatçı birlikleri tarafından desteklenmektedir. İhracatçı birliğinin verdiği bu destekten pazarlamacı, üretici ve organizatör firmalar yararlanabilir. Milli düzeyde gerçekleştirilen fuar katılımlarında KOBİ’lere %80 katılım payı desteği vermektedir. Ayrıca ürün gruplarında sağlanan desteklerde ise KOBİ’lerin katılım bedelinin %90’ını karşılamaktadır. Bireysel katılımlarda stand kirasının %100’ünü ve nakliye giderlerinin %50’sini karşılamaktadır. Katılmak istediğiniz fuar kaydını bağlı bulunduğunuz ihracatçı birliğinin internet sayfasından gerçekleştirebilirsiniz.