İhracat sürecinin üç önemli aşaması vardır: Fizibilite analizi, dış pazara girişin planlanması ve uygulama. Bu aşamalar yirmiiki basamaktan oluşmaktadır.
Fizibilite Analizi 1. İç pazardaki firma performansını analiz etmek (ürün, kurumsal, mali, pazarlama, vb. açılarından)
2. Firmanın kapasite durumunu incelemek
3. Hedef pazarların demografik, sosyal, politik ve ekonomik faktörlerini gözönüne almak
4. Dış ticaret uzmanlarına danışmak (pazarlama, finansman, mevzuat, vb. konularda)
5. Hedef pazarları seçmek
Dış Pazara Girişin Planlanması 6. Sektör bazında pazar araştırması yapmak.
7. Pazar araştırmasının değerlendirmesini yapmak.
8. Pazara giriş stratejisini saptamak.
9. Hedef pazardaki lisans, standartlar ve sertifikasyon taleplerine uygunluğu sağlamak.
10. Patent, ticari marka ve telif hakları hakkında gerekli bilgiyi toplamak.
11. Vergiler, gümrük vergileri, harçlar, kotalar ve diğer tarife dışı engelleri belirlemek.
12. Fiyat listesi oluşturmak.
13. Finansman bulmak.
Uygulama 14. Dağıtım yöntemlerini belirlemek.
15. Pazarlama planını uygulamak.
16. Temsilcilik veya satış yöntemlerini seçmek.
17. Satış sözleşmesini müzakere etmek.
18. Üretimi tamamlamak.
19. Sigorta yaptırmak.
20. Gerekli belgeleri tamamlamak.
21. Ürünü ambalajlamak ve etiketlemek.
22. Ürünü yüklemek.
Kaynak: igeme.org.tr