* Şirketinizin misyonunu ve iş planını gözden geçirin. Üst düzeyde müşteri değeri katıyor mu?
* Takımınız, yaptığınız işte yüksek performans için, doğru takım mı? Optimum kalite ve performansı şirkete sağlamayan elemanlarla yollarınızı ayırın.
* Müşterinizi ürün veya servisinizin var olma nedenini her yönüyle tanıyın.
* Rekabetin farkında olun. Rakiplerin kısa dönemdeki güçlü yönleri ve zayıf yönleri neler? Uzun dönemde statejileri nedir? Amacınız onları kopyalamak değil, müşterileriniz için, farklılaştırılmış değer yaratmak olmalı.
* Çalışanlarınızı işin içinde tutun. Şirketle ilgili iç bilgileri, herkesle paylaşın ki, aidiyet duygusu pekişsin.
* Daha geniş ve uzun soluklu planlama yapın. Kısa süreli ihtiyaçlar, acil olarak yerine getirilmeli, ancak orta ve uzun dönemdeki stratejilerin dengesi iyi kurulmalıdır.
* Fiyatlandırmayı stratejik olarak yapın. Ekonomik durgunlukla beraber, fiyatların indirilmesi yönünde bir baskı oluşur. Ancak unutmayın ki, fiyat rekabeti, pazar değerine zarar verir. Müşteriler hiçbir zaman fiyata göre satın almaz, değere göre satın alır. Ürününüz kaliteliyse değer satarsınız.
Kaynak: dunyagazetesi.com.tr