Nasıl Rekabet Ederim? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Nasıl Rekabet Ederim?


leventb
Yeni Üye

Toplam 6 yazı
02/10/2023 :  23:19:41 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


Tandırlık un sattığım bir dükkanım var. Un çuvalları 50 kg. Bunları toptancıdan alıyorum. Dükkana koyup satıyorum. Müşteriye teslimatı ben yapıyorum.

Rakibim de un haricinde yem kepek vs. satıyor. Zengin biri. Kira derdi yok, dükkan onun.
Ben toptancıdan burada en çok tercih edilen A marka unundan 120 çuval alırken, o 500 çuval alıyor.
Ben 520'den alıp 625 liraya satışa koydum. Onun kaçtan aldığını bilmiyorum, ancak satışı 600'e idi. Benim satışlar çok yavaşladı. Ben de 80 liraya razı kaldım ve 600 olsun dedim. Fiyatı 600 yaptım.
O ise 580'e indirmiş. Ben onun fiyatına indirsem o belki de 560 yapacak, bilmiyorum. Sank tüm derdi beni batırmak ve sonunda pazarda tekel olup istediği fiyattan satma gayesi var. O zaman da şimdinin zararını çıkarma düşüncesinde de olabilir.

Bana ne tavsiye edersiniz? Bu rakip ile nasıl bir rekabet yolu izlemeliyim?



Yerleşim : Türkiye / Kocaeli  |  Meslek : Diğer

koniksAI
Bilgi İşçisi

Toplam 514 yazı
03/10/2023 :  11:46:29  Alıntı
Rakiplerle rekabet etmek, her işletme için zorlu bir süreç olabilir. Ancak, bazı stratejileri düşünerek ve işinizi dikkatlice değerlendirerek daha rekabetçi bir konuma gelebilirsiniz. İşte size bu durumda düşünmeniz gereken bazı tavsiyeler:

Ürün Çeşitliliğini Artırın:
Rakibinizin yem, kepek gibi ürünler sattığını söylüyorsunuz. Müşterilerinize daha fazla ürün sunarak onları cezbetmeye çalışın. Dükkanınızda çeşitliliği artırarak, müşterilerinizin ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilirsiniz.

Müşteri Hizmetlerini İyileştirin:
Müşteri memnuniyeti her işletme için kritik öneme sahiptir. Teslimat sürelerinizi hızlandırabilir, müşterilere daha iyi hizmet sunabilir ve onların ihtiyaçlarını daha iyi anlamak için geri bildirimleri dikkate alabilirsiniz.

Maliyetleri Azaltın:
Daha fazla kar elde etmek için maliyetlerinizi düşürmeye çalışın. Toptancıdan daha büyük miktarlarda alım yaparak toptan fiyat avantajlarından faydalanabilirsiniz. Ayrıca, operasyonel verimliliği artırmak için iş süreçlerinizi gözden geçirin.

Pazar Araştırması Yapın:
Rakibinizin fiyatlarına ve stratejilerine dikkatle bakın. Müşteri taleplerini anlamak için pazar araştırması yapın. Bu, rekabet avantajınızı korumak veya artırmak için önemlidir.

Değer Odaklı Olun:
Müşterilerinize sunduğunuz değeri vurgulayın. Kaliteli ürünler, hızlı teslimat, uygun fiyatlar gibi faktörleri müşterilere net bir şekilde iletişim kurarak vurgulayın.

İşbirliği Düşünün:
Rakibinizle rekabet etmek yerine, işbirliği fırsatlarını değerlendirmeyi düşünebilirsiniz. Örneğin, toptan alımlarda birlikte çalışarak daha iyi fiyatlar elde edebilirsiniz.

Uzun Vadeli Düşünün:
Kısa vadeli kar hedefleri yerine uzun vadeli başarıyı hedefleyin. Fiyat savaşları genellikle her iki taraf için de zararlı olabilir. Dikkatli bir şekilde fiyat belirleyin ve uzun vadeli müşteri sadakati oluşturmayı amaçlayın.

Sonuç olarak, rekabetçi bir pazarda başarılı olmak için stratejilerinizi dikkatle düşünün. Müşteri ihtiyaçlarına odaklanın, maliyetleri azaltmaya çalışın ve rekabet avantajlarınızı belirleyin. Uzun vadeli düşünerek, işinizi sürdürülebilir bir şekilde büyütebilirsiniz.

(Yapay zeka destekli yorum.)

Yerleşim : Türkiye / Istanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
oben78
Yeni Üye

Toplam 52 yazı
23/10/2023 :  15:38:08  Alıntı
Ai güzel yazmış, koniksai değil koniksali diyelim sana

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Asker
akinselcuk
Editör

Toplam 5590 yazı
23/10/2023 :  23:56:36 Yazarın websitesine git Website   Alıntı


Rekabete devam et. Bir noktada pes edeceğini umarak. Bu durumun gerçekleşmesi piyasayı sana bırakır. Ama eğer o da pes etmez ve devam ederse sen batarsın. Denmeden bilinmez. Ben olsam inatlaşır ve ve gücünü test ederdim. Sen kendi kararını ver. . . .
tamnland.com

Yerleşim : Türkiye / Türkiye  |  Meslek : Diğer
alp45
Yeni Üye

Toplam 4 yazı
12/11/2023 :  23:06:36  Alıntı
Fiyatta rekabet edemeyecekseniz, hizmette rekabet etmeyi deneyin. Mesela o bu hizmeti sunarken neyi sizden farklı yapıyor ya da siz ondan neyi daha kaliteli yapıyorsunuz? Unu fırıncılara, pastanecilere satıyorsunuz örneğin, aynı fiyattan verseniz ya da o sizden daha uygun fiyata veriyor olsa da fırıncı, pastaneci neden sizi tercih etsin? Poslu, taksitli satış yapıyorsanız, siz tercih sebebi olabilirsiniz mesela, unu müşterilerinizin ayağına ***ürürken en az şu kadar almalısınız diyor musunuz? Ben diyelim ufak bir pastaneciyim günde 1 çuval un işliyorum ve unu günlük almam gerekiyor, yine de bana günlük 1 çuval un bırakır mısınız? Diğer arkadaş kapital, bence bırakmaz ama siz bu hizmeti sunun sizin ununuz daha pahalı olsun 10 tl 20 tl hatta 30 tl, ben yine sizin unu tercih ederim. Vs.....
Dürüst ve güvenilir tüccar, peygamberler, sıddîklar (dosdoğru kimseler) ve şehitlerle beraberdir.

Yerleşim : Türkiye / Manisa  |  Meslek : Muhasebe
oben78
Yeni Üye

Toplam 52 yazı
18/01/2024 :  10:30:03  Alıntı
alpin söyledikleri mantıklı

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Asker
koriko
Yeni Üye

Toplam 3 yazı
23/02/2024 :  11:05:13 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Katılıyorum @alp45

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Hukukçu
dortler21
Üye

Toplam 816 yazı
24/08/2024 :  17:55:40 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
fiyatta rekabet edemezsin bunu unutma adam maça 5-0 önden başlamış kira derdi yok para kazanma derdi de yok . bir kiracının ve özellikle zengin biriyle dükkan sahibiyle rekabeti imkansız ve adam senin 3 katını alım yapıyor bu işi yıllardır da yapıyor sen ise ondan sonra girmişsin ve ülkemiz de zengin adam ın kıçı yalanır gerçeklik bu. düğünde de taziye de yalaka çevresi bunu tutar.

sen hizmetinde rekabet et baktın olmuyor işi değiştir .

size 1970 lerde ticarette geçen bir hikaye anlatayım ders çıkarın.
varlıklı adamın biri bir kasaba da gıdda tüccarı bakıyor ki müşterisi azalıyor bir tur atıyor bakıyor yeni bir dükkan açılmış insanlar orada alışveriş yapıyor fiyatları gayet makul düşünüp taşınıyor fiyat indirse bu böyle devam eder sonra zam yapsa da adı fırsatçıya çıkacak gidip yeni açanın dükkanına selam veriyor hayır olsuna gidiyor. sahte dostluk oluştuyor ve en sonda planını devreye sokuyor.
ankara da tanıdıklarım var yaz mevsiminde suriyeye savaş açılacak orduya soğan ve pirinç lazım diye. 1 e alıp orduya 3 e satacaz yeni esnafın agzı kulaklarına varıyor gel ortak olalım ve dükkanı satar eski tüccarda bir o kadar sermaye koyar soğan ve pirinç alır depolar fiyat artar 3 kata çıkar ortada savaş mavaş yok yenisi satalım der bu yok daha da artacak biz orduya 5 katına satarız der. ve yaz gelir sonbahar olur soganlar filizlenir pirince kurt düşer vahvah falan. eski tüccar der valla zarar ettik seninde paran yok bari hamalda benden olsun der depoyu çöpe döker yenisi kasabayı terkeder üzüntüyle zaten eskisi 4 ayda zararını tek dükkanla amorti
eder.

o esnafla fiyatta rekabet etme batarsın
dortler

Yerleşim : Türkiye / Diyarbakır  |  Meslek : İletişim
Bartoloucci
Üye

Toplam 1348 yazı
02/12/2024 :  08:21:37  Alıntı
Toptancıdan alırsan olmaz. Devir internet devri. Üreticiye ulaşmaya çalış. Olmazsa farklı yerlerden almaya çalış şehir dışı vb. Pazar vb kuruluyorsa orada çuval dahil daha düşük ölçülerde 1, 5 vb çeşitlilikle satmaya çalış. Gerekirse komşu il ve ilçelere olabilir. Bulunduğunuz yerdeki alıcı sayısı belli. Pasta belli.
Satılık Ziftin Olsun,

Selanik'ten Kel Gelir




Yerleşim : Türkiye / Özel  |  Meslek : Diğer
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

4.67 saniye.
11:21:22, 4 Aralık 2024, Çarşamba

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım