Rakiplere Karşı Stratejiler - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Rakiplere Karşı Stratejiler


thalese
Yeni Üye

Toplam 12 yazı
23/12/2003 :  18:09:28   Yazarın websitesini ziyaret et Website  Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


30.000 nüfuslu bir ilçe de yaklaşık 4 ay önce bir tuhafiye dükkanı açtık.
Aynı işi tam olarak yapan ikinci dükkanız.
Rakip işyerinin izlediği politakadaki değişiklikler şöyle gerçekleşti;
Dükkanı açtığımızdan bu yana, rakip işyeri mal satışlarında çeşitli indirimler yapıyor. Şöyleki, bazı malları (gerçekten) aldığı
fiyata satıyor ki buna toptancılar da şaşardığını belirtiyorlar.
Müşteri sürekliliğini devam ettirmek için, ve diğerlerine (ki bu biz oluyoruz) pek fazla ticari yaşam hakkı tanımıyor. Monopol olmayı istediği belli.
Şimdi ben nasıl bir yol izlemem gerekiyor...??
Benim amacım rakiplerimi yıpratmak değil,
kendi portföyümü oluşturarak yoluma devam etmek.
Teşekkürler...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Reklam
thalese
Yeni Üye

Toplam 12 yazı
29/12/2003 :  18:43:34 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Merhabalar...
Sanırım bana yardımcı olacak arkadaşlar henüz siteyi ziyaret etmemişler...
Bekliyorum...

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Reklam
mesut0036
Yeni Üye

Toplam 27 yazı
05/06/2004 :  18:58:22 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
hocam ticarette vehbi kocun bir sözü geldi aklıma ya kimsenin yapmadıgı işi
yap;yadaherkesin yaptıgı işin en iyisini yapmaya calış
Serbest Muhasebeci Mali Müşavir

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Muhasebe
hayat
Yeni Üye

Toplam 20 yazı
06/06/2004 :  11:40:41  Alıntı


SAYIN MURAT YILMAZ
SİZİNKİNE BENZER BİR OLAYI DA BEN YAŞADIM.KAYSERİ KAPALI ÇARŞIYA (KAPALI ÇARŞININ GENEL ÖZELLİĞİ OLARAK) GELMİŞSENİZ GÖRMÜŞSÜNÜZDÜR, DÜKKANLAR KARŞI KARŞIYADIR. BİZİM RAKİBİMİZ BİZİM TEZGAHTAN MÜŞTERİ ÇALARDI.ALLAH'A ŞÜKÜR BİR BELAYA BULAŞMADAN ORADAN ARILDIK.AMA ÇOK SABRETTİK. (RAKİBİMİZE GELİNCE, BİR AİLE FACİASI NETİCESİNDE KARDEŞLERDEN BİRİ DİĞERİNİ SİLAHLA VURDU.SEBEBİ İSE "PARA","TAMAHKARLIK" VE "ALLAH'A ŞÜKÜR EDEMEME" DİYE YORUMLUYORUM.)
İNSANLARIMIZDA "TİCARET AHLAKI" YERİNE "PARA KAZANMA AHLAKSIZLIĞI" OLDUĞU SÜRECE BİRİLERİ HEP ÖNÜNÜZE ENGEL KOYMAYA ÇALIŞACAKTIR.("PARA KAZANMA AHLAKSIZLIĞI"NDAN KASTIM "RABBENA HEP BANA" MANTIĞI İLE HREKET EDİP RIZKI VERENİN ALLAH OLDUĞUNU UNUTANLAR VE GÖZLERİ PARADAN BAŞKA HİÇBİRŞEYİ GÖRMEYENLERDİR.) BİZ RAKİMİZE ÜSTÜN GELMEK İÇİN O'NUN GETİREMEYECEĞİ MALLARI GETİRMEYE ÇALIŞTIK.YANİ FARKLI MALLAR İLE REKABET ETTİK.BİR NOKTAYA KADAR MUVAFFAK OLDUK FAKAT RAKİMİZİN EKONOMİK DURUMU BİZİMKİNDEN İYİ OLDUĞU İÇİN BİZİM TAKTİKLERİMİZİ KISA ZAMANDA BOŞA ÇIKARABİLİYORDU. SİZİN DURUMUNUZU EN İYİ SİZ BİLİRSİNİZ AMA BİZ SABREDEREK KURTULDUK.
RAKİMİZİN AİLE FACİASINA SEVİNMİŞ DEĞİLİM (SEVİNSEM O'NDAN FARKIM OLMAZ) FAKAT ŞU VAR Kİ;KİM İNSANLARA ZULMEDERSE YANİ AHINI ALIRSA ALLAH BİR ŞEKİLDE O ZALİMİ TERBİYE EDİYOR BELKİ ZULMETTİĞİ KİŞİYE MUHTAÇ BİLE EDİYOR.

SİZİN OLAYA FAKLI BİR YORUM GETİRMEK İSTEDİM. UMARIM FAYDALI OLUR.İYİ ÇALIŞMALAR BOL KAZANÇLAR TEMENNİSİ İLE....

Yerleşim : Türkiye / KAYSERİ  |  Meslek : YAZILIM DESTEK
hascence
Üye

Toplam 1122 yazı
17/06/2004 :  10:24:11 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Aaaa mimmanegement ticaret etiğinden bahseden siz ne ler diyorsunuz böyle? Şaşırdım valla !!!!!!!!

Yerleşim : Kuzey Kıbrıs TC / Güzelyurt  |  Meslek : Bankacılık-Finans
Kenan Kablan
Üye

Toplam 1236 yazı
17/06/2004 :  22:29:22 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Sn mimmanagement

Yazılarında "patates fabrikası"'na atıfta bulunuyorsun. Bu konu ve başlıkla ilgisi yok ama gerçekten nedir bu "patates fabrikası" meselesi (bir dönem patates fabrikasında görev yapmış birisi olarak) merak ettim. Benim ve benim gibi merak edenler için anlatırsan sevinirim. Böylece bu da aradan çıkmış olur.

Sn thalese
Mağaza konusu önemli. Yeni açılan bir işletme olduğunuz için 'öncü' ler mutlaka sizi ziyaret etmiştir. En iyi reklam müşterileriniz tanıdıklarına yapacağı reklam olduğuna göre öncelikle bu konu üzerinde durmalısınız. mimmanagement'in bahsettiği FARK OLUŞTURMAK (ATMAK) en kritik nokta. İç çamaşırı konusundaki öneri ise hiç fena değil. Yani mağazanızı ziyaret eden ilk müşterilerinize;
1- (özel) İlgi ve (özel) hizmet
2- Ürün çeşitliliği ve kalitesi
3- Ortam Kalitesi
4- Fiyat
(önem sırasına dizilmiştir)

konularında nasıl avantajlar sağlayabiliyorsunuz ki onlar da size yeni müşteriler getirsinler ve tekrar size gelmek istesinler. Düşünmeniz gereken konu özellikle bu.

Rakibinizin alış fiyatına (!sizin aldığınız fiyata) mal satmasına şaşıran toptancıların çok samimi olduklarını düşünmüyorum. Peşin veya daha kısa vadeli alım, Yüksek miktarda alım vs yöntemlerle her zaman daha uygun fiyata mal alabilirsiniz. Fakat bu konu üzerinde fazla durmayın. Unutmayın ucuz ürün satmak her zaman tek rekabet unsuru değildir. Hatta bazen pahalı satmanız fark oluşturmanızı sağlayabilir.
Zann ile yakin zail olmaz. - Mecelle'den

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Danışmanlık
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

3.3 saniye.
04:06:46, 27 Aralık 2024, Cuma

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım