Girişimci Mi Doğulur Girişimci Mi Olunur? - Koniks.com

Koniks.com
Kullanıcı adı:
Şifre:
Şifremi hatırla


    Ana Sayfa          Forumlar          Arama          Yardım           Kayıt Ol

Girişimci Mi Doğulur Girişimci Mi Olunur?


dt_turan
Girişimci Editör

Toplam 544 yazı
04/09/2007 :  20:01:05 Bu yazıdan alıntı yaparak yorum yaz Alıntı


ABD'de büyük işler yapmış ünlü bir girişimci, yönettiği şirketlere ilişkin olarak, yıllar sonra bir itirafta bulunmuş: "Birlikte çalıştığımız yöneticiler ve elemanlarda, bizden ayrılırlarsa hayatlarının mahvolacağı havasını yarattık. En iyi çalışanlarımız, buna hep inandı..." Bugün, iş değiştirmek, kendi işinin sahibi olmak, hayata yepyeni bir pencere açmak için hiç de geç değil aslında, patronlara rağmen!. Gelişen teknoloji, her ne kadar ekonomi bir türlü rayına oturamamış olsa da istihdam olanakları, meslek dallarındaki çeşitliliği görebilmek için, yaratıcı fikirler geliştirmeniz ya da bir uzmanlık dalında ilerlemeniz gerekiyor; o kadar! Krediler, danışmanlık firmaları, yasal prosedürler iplik söküğü gibi geliyor arkasından. Yeter ki, kendinize güvenin, kariyer planlamanızı iyi yapın ve hemen harekete geçin. Dışarıda çok renkli, heyecanlı, akıllı ve kıran kırana bir mücadele var! Bu nedenle, 'Yeni İş Kapıları ve Gözde Meslekleri' aktardığımız dizimizde, yaratıcı ve yeni fikir geliştirip, kendine güvenenlere kapıların nasıl açıldığını göreceksiniz. Tabi mücadele şartıyla! Konfüçyüs'ün de dediği gibi; "Hiç kimse başarı merdivenini elleri cebinde tırmanmamıştır". İyi şanslar!

Yapılan araştırmalar, iş dünyasındaki nitelikli insan sayısının 2050'li yıllara kadar doldurulmayacağını gösteriyor. Teknolojideki gelişmeler, nitelikli insana ihtiyacı en az 50 yıl sonra frenleyebilecek...

Doç. Dr. Osman Özsoy'un Hayat Yayınevi'nden çıkan 'Değişen Dünyada Meslek Seçimi: Geleceğin Meslekleri' isimli kitabında aktarıldığı üzere, yapılan bir araştırmada, "Şimdiki aklınız olsaydı, hangi sektörde çalışmak isterdiniz?" sorusuna verilen cevaplara dikkat çekiliyor. Buna göre, sırasıyla yüzde 32.8 ile bilişim, yüzde 18.2 ile turizm, yüzde 12.4 ile medya, yüzde 11.4 ile sağlık, yüzde 9.7 ile kamu, yüzde 5.1 ile otomotiv, yüzde 3.1 ile de parekende geliyor. 'Şu an yaptığım işi yapardım' diyenler ise sadece yüzde 12'de kalmış.

Gelecek perspektifi şart

Yakın tarihe kadar petrol zengini ülke kralları veya petrol işiyle uğraşan Batılı büyük şirket sahipleri dünya zenginler listesinde başı çekiyordu.
Ancak, son yıllarda ilk sıraları iletişim şirketleri aldı. Dünyanın en önde gelen borsalarında, iletişim sektörü şirketleri, en fazla değer kazanan hisselerin başında geliyor. Peki ya bilim ve teknolojinin insanların hayal ettiklerini üretebilir hale getirmesi? Yeni buluşlar, alınan patentlerle ekonomik bir değer haline getirilmekte ve buluş sahipleri de büyük gelirler elde etmekte...

O nedenle, akla gelen 'ilginç buluşlara' baştan olumsuz yaklaşmamak gerekiyor. Örneğin, 1944'te 20. Century Fox'un Başkanı Daryik F. Zanuck'un "Televizyon en geç altı ay içerisinde piyasadan silinecektir. İnsanlar her akşam böyle bir kutuyu istemez" sözü hatırlanırsa...
Bu örnek bile, hedefleri yüksek tutup, azimle çalışıldığında aşılamayacak güçlük olmadığını gösteriyor.

Kendinize güvenin

Girişimciler iş fikirlerini, fırsatları nasıl buluyor ve eliyorlar? Bir iş alanında deneyime ihtiyaç var mı? Hangi iş fikirleri başarılı olabilir?
Cevapları, 'Adım adım girişimcilik' isimli kitabında Amerikalı iş uzmanı Rachelle Thackray şöyle veriyor:

Bildiğiniz işi yapın: Başarılı işler kuranlar, sektördeki deneyimin başlangıç risklerini en aza indirebileceğini söylüyor. Bazen var olan bir ilgi alanı, iş için önemli bir basamak olabilir. Tabii piyasanın ekonomik durumu da çok önemli...

Zevkinize güvenin: 'En başarılı girişimciler, bu işi kendileri için yapandır' diyor bir girişimci. Az bilgi tehlikelidir ve bazen aklınıza iyi bir fikir geldiğinde ne olursa olsun ilerlemeniz gerekir.

Fikrinizi geliştirin: Kulağa iyi gelen bir iş konseptini, gerçekten işe yarayan ve para kazandıran bir işten nasıl ayırt edersiniz? En tutarlısı, büyük ve uygun bir piyasa. Çok kötü konseptleri, başarıya ulaştıranlar gibi, batıranlar da mevcut. Bir fikri, konsepti veya inancı disiplinle birleştirme ve gerçek bir iş planına dönüştürme yeteneği şart.

Ortaklık mı, yalnız çalışmak mı?: Bazı girişimciler, yalnız yola çıkılsa da desteğe ihtiyacı olduğunu söylüyor. Ancak, ortağa değil! Kendinize inanmalısınız.

Piyasayı araştırın: Bir iş kuracakların piyasa ve ürünlerinin yeri konusunda bir anlayış geliştirmesi gerekir. En iyi yollardan biri rekabeti değerlendirmektir. Araştırma yapmak, bir ürünün potansiyel pazarını, müşterilerin özelliklerini ve satış hesaplarını belirlemeye yarar.

Yeni yetenekler geliştirin: Gerekirse bir kursa ya da eğitim programına katılıp, kendinizi geliştirin.

İş planı yapın: Ne üreteceksiniz, hedef kârınız ne, kimlerle çalışacaksınız gibi soruların cevaplarını içeren bir plan yapın.

Kendin yap: Yeni iş kuranlar genellikle yatırımlarını kendileri yapmak zorunda kalır. Bazıları sadece birikmiş paralarına ve ilk ay ve yıllardaki kazançlarına güvenirler.

Doğru mekân seçin: İlk günlerden şirketinizin parasını çok harcamamak çok önemlidir. Olabilecek en ucuz yerden başlayın. Biçim ve içerik arasındaki farkı unutmayın. Pahalı ofisler iyidir ama çoğu zaman değersizdir. Süslü eşyalarla başlayan işler nadiren başarılı olur. Evde çalışmayı ya da ofis açmayı düşünün.

İsim bulun: 2000 yıllarının en iyi 10 markasının isimleri farklı, akılda kalıcı fakat uzmanlara göre üzerlerinde fazla düşünülmemiş. Kısa, güçlü, tanıdık ve insanların söylemekte zorlanmayacağı isimler seçin. Acele etmeyin.

Marka mesajınız olsun: Reklam harcamaları için yeterli paraya sahip olmasanız da, kaliteli ürün hakkında insanların konuşması en iyi reklamdır. Pazarlama stratejisi için insanlarla çalışın. Basit mesajlar verin.

Çalışan alın: Başka kişileri işe almak, hem size nefes aldıracak zamanı yaratır hem de uzun vadede şirketin başarılı olma şansını artırabilir. Sizin değerlerinizi paylaşan ve iş bitirmeyi seven insanlar alın.

Girişimcide ne gibi özellikler olmalıdır?

• Kendine güvenen ve kendisine güvenilen
• Geri adım atabilen ve yeniden başlayabilen
• Fırsatlardan yararlanabilen
• Sonuçları değerlendirebilen
• Mesleki riskleri üstlenebilen
• Yaratıcı, cesaretli
• Bireysel ve aynı zamanda toplumsal
• İyimser ve fikir sahibi
• Sürükleyici ve güdüleyici
• Yeniliklere açık
• İşini seven biri olmalıdır...

Bir başarı öyküsü

Isıtma ve sıhhi tesisat sektöründe faaaliyet gösteren Dizayn Grubu Kurucusu İbrahim Mirmahmutoğulları, 'insankaynakları.com'dan derlenen 'İşte Başarı' isimli kitapta; küçük bir atölyeyi 11 yılda 60 ülkeye ihracat yapan bir şirket haline nasıl getirdiğini anlatıyor:

Aile bireyleri olarak yaz tatillerinde sürekli çalışırdık. Önceleri, çekirdek kavurup satarken, lisede tekerlekli arabalarla Sivas'ın taşlı yollarında altı yıl sebze sattım. Pazarlarda ilginç tehlikelerle karşılaşırdık. Yer kapma kavgası yüzünden her yıl en az üç beş kavga çıkardı... Yıldız Teknik Üniversitesi Makina Mühendisliği Bölümü'nden mezun oldum. Bir yerlerde çalışmaktansa, girişimci olmayı tercih ettim. Aklımda özel iş yapmak vardı. Dizayn Grup'u Gaziosmanpaşa'da 500 metrekare bir atölyede kurduk. İlk yılımızda 3 bin metrekare yere taşındık. Şimdi 35 bin metrekare kapalı alanda üretim yapıyoruz. Lisans ya da know-how almadan kendi gayretlerimizle zor dönemleri aştık. Dışarıdan lisans alsaydık, bugün hala onlara bağlı olacaktık. Model de geliştiremezdik. Belki 10 katı para harcadık ama uzun vadede akıllı bir yatırımdı. Pazarlama elemanlarından önce AR-GE elemanları aldık...
İlk önce boru nasıl üretilecekti? İlk ürün nasıl çıkacaktı? Etrafınızda kimse birşey bilmiyor, çok gençsiniz. Kalite için üniversitelerin laboratuvarlarını kullandık. Ürünümüzü dört dörtlük olmadan piyasaya sürmedik. Bugün 450 kişi çalışıyoruz. Biz yanlış yapılmasına fırsat vererek, başarıyı yakaladık. Bile bile risk aldık. Başlangıçta nakit anlamda bir değeriniz olmasa da, kendi değerlerinizle yükselebilirsiniz. Önemli olan, kararlı olmak ve mücadele.


Kaynak : Milliyet

Yerleşim : Türkiye / İstanbul  |  Meslek : Bilgisayar-Bilişim
obur
Üye

Toplam 148 yazı
19/09/2007 :  07:13:02 Yazarın websitesine git Website   Alıntı
Bence Girişimci olunur Ancak İyi girişimci (İyi pazarlamacı) Doğulur. Çünkü konuşmayı sevmeyen bir insandan iyi satış yapmasını bekleyemezsiniz!

Ve bu yazı çok kaliteli Tebrikler!

Yerleşim : Türkiye / İZMİR  |  Meslek : Öğrenci
 

Mesaj gönderebilmek için öncelikle giriş yapmış olmanız gerekmektedir.

Henüz kayıt yaptırmadıysanız buradan üye olabilirsiniz.

Üye olarak:

  • Yeni yazılar gönderebilir,
  • Varolan yazılara yorum yapabilir,
  • Arkadaşlarım, favorilerim, kişisel mesajlaşma, haber merkezi, dosya merkezi, online üyeler gibi pek çok yardımcı araçlardan yararlanabilirsiniz.

» Hemen üye olmak için tıklayınız.


 

1.72 saniye.
14:40:12, 26 Aralık 2024, Perşembe

Buradaki yazılar, yazarlarının ve Koniks.com®'un izni olmaksızın hiçbir yazılı, görsel yada sesli yayın organında yayınlanamaz. Eğitim amacı dışında, herhangi bir şekilde çoğaltılması yasaktır. Eğitim amaçlı çoğaltıldığı durumlarda, yazarla ilgili bilgilerin ve URL'nin belirtilmesi zorunludur.

Bu web sitesi bilgilendirme amacıyla iyi niyetle, amatör bir ruhla hazırlanmıştır ve yer alan her türlü bilgi genel nitelikte olup, doğruluğu, eksiksiz olması, güvenilirliği, yeterliliği ve güncelliği hiçbir surette sitemiz tarafından garanti ve taahhüt edilmemektedir. Yer alan görüş ve yorumlar tamamen Koniks.com üyelerinin kişisel görüşlerini yansıtmaktadır. Sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak iş kurma/yatırım kararı verilmesi, beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir ve söz konusu bilgilere dayanılarak alınacak kararların neticesinde oluşabilecek yanlışlık veya zararlardan Koniks.com sorumlu tutulamaz.

© 2000-2024 Koniks.com İletişim   ||   Kullanım Şartları   |   Kurallar   |   Sitenin Kullanımı   |   Gizlilik   |   Yardım